 
  
 
  
 
  
 
  
AFTER ALL
 Valódi 
    progresszivitás...
Valódi 
    progresszivitás...
    Június végén jelenik meg a miskolci after@all elsõ nagylemeze, amelyet a fõleg 
    külföldi piacokon érdekelt Periferic Records jelentet meg. Ezért is ültem le 
    beszélgetni a budapesti Progresszív Fesztiválon, KRiS gitárossal és KjU énekessel, 
    akiktõl elõször a zenekar eddigi útjáról kérdeztem.
    
    Kju: A zenekar 1996- ban alakult, azóta már számos tagcserén 
    átestünk. A jelenlegi felállás, amely minden eddiginél stabilabb, csak a közelmúltban 
    jött létre. Az elsõ, '96- os Too many pieces demo után, amely elég jól fogyott, 
    1999- ben jelent meg A Color in Dark maxi. Ennek a számnak az edit verzióját 
    mind belföldön mind külföldön terjesztette a Hammer Records, hiszen szerepelt 
    az általuk megjelentetett, Power Hungary válogatáson is. Idén promóciós céllal 
    felvettük a Chameleon maxit. . .
    KRiS: Ez fõleg a kiadókeresést szolgálta. A külföldi promóció elõtt hazai kiadókat 
    kerestünk meg. Érdeklõdés a Periferic- en kívül azonban sehol sem mutatkozott. 
    A kiadó vezetõje, Böszörményi Gergely volt az egyetlen, aki azt mondta, hogy 
    ez a zene piacképes... 
    Tudom számotokra nem szimpatikus a progresszív metal jelzõ, mégis hogyan 
    definiálnátok az after@all világát? 
    KRiS: Nézd, úgy érezzük, hogy egyáltalán nem metal, amit csinálunk. A rock jelzõt 
    esetleg rá lehetne húzni, de ez sem igazán fedi a valóságot. Mi magunknak kitaláltuk 
    a Futurock jelzõt, amely talán legjobban szemlélteti törekvéseinket. Egyfajta 
    jövõre irányultság jellemzi az egész zenekart, ezt a belsõ dolgot szeretnénk 
    láthatóvá, érzékelhetõvé tenni egyrészt a szövegvilágunkkal, másrészt a zenekar 
    arculatával.
     Ezzel ellentétben a zenei világotok meglehetõsen változatos.
    Kju: Igen, az egyik legfontosabb forrás amibõl merítünk a 70- es évek nagy progresszív 
    hulláma, a Genesis, a King Crimson, a Jethro Tull, vagy a Pink Floyd, e mellett 
    azonban ugyanolyan hangsúlyosan jelentkeznek a modern "metal" csapatok, 
    a Deftones, a Korn, vagy a Tool. Ehhez jönnek még a különbözõ elektronikus muzsikák. 
    Ez utóbbiakat fõleg Jani, a billentyûs hozza, hiszen õ csak néhány éve hallott 
    elõször rock zenét. Szerencsére azonban igen széles látókörû. 
     Beszéljünk egy kicsit a lemezrõl.
    Kju: A felvételek saját digitális, SupersoniQstudio- ban készültek. Szóval volt 
    idõnk rágódni az apró részleteken. Az A.C.I.D. elõször egy 8 számos Ep- nek 
    indult, de miután a kiadó felvállalta úgy döntöttünk kiegészítjük még néhány 
    dallal. Így jött létre a 13 számos, 55 perces, multimédiával kiegészített elsõ 
    after@all lemez. 
     Mit érdemes tudnunk a szövegekrõl? 
    Kju: A szövegekben fõleg legfontosabb forrásaimnak a világát lehet utolérni, 
    akik közül mindenképpen Asimov- ot szeretném kiemelni. A net.com- ban egy jövõbeli 
    kép tárul a szemünk elé, a chameleon-ban pedig egyfajta társadalmi kritika fogalmazódik 
    meg, a kaméleon típusú ember szemléltetésével. Természetesen a belsõ történések 
    is megragadnak, de ezek papírra vetésével mindig nagy gondban vagyok. A fantázia 
    más irányú kiterjesztése sokkal közelebb áll hozzám, mint a mélyben zajló lelki 
    folyamatok feltérképezése. 
     Tervek?
    KriS: A kiadó már elkezdte a lemez külföldi promócióját, az A.C.I.D. pedig június 
    20-án jön majd ki. Mindenképpen szeretnénk megvetni a lábunkat a japán, és a 
    nyugat- európai piacokon. Nincsenek hatalmas terveink, csak szeretnénk néhány 
    ezer lemezt eladni, és egyfajta tisztes megbecsülést kivívni, amit Magyarországon 
    a jelen körülmények között, ezzel a zenével lehetetlen elérni. 
    
Kontakt: 3504, Miskolc, Pf.95, KRiS: 20/99-33-835, www.after-all.com , Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
MERt





